Global, Kampanie, Książki

Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji

Komunikacja jest kluczowym obszarem  w każdej organizacji. Sukces biznesowy zależy od tego w jaki sposób firma komunikuje się z pracownikami, jak buduje relacje z partnerami,  jak kreuje świat swoich wartości, który prezentuje konsumentom oraz co robi w ramach realizacji swoich zobowiązań społecznych.

Całościowo pojmowana marka organizacji podlega nieustannej weryfikacji jej odbiorców pod kątem spójności. To sprawia, że nawet najbardziej atrakcyjna kreacja reklamowa nie zbuduje wizerunku firmy, jeśli pracownik działu obsługi klienta będzie go dezintegrował i odwrotnie – nawet najlepszej klasy pracownik nie będzie w stanie zbudować reputacji firmy, gdy działania PR nie będą szły z nią w parze. Integracja komunikatów wysyłanych przez firmę do jej środowiska wewnętrznego oraz otoczenia zewnętrznego jest podstawą skuteczności jej działania na rynku.

To sprawia, że integracja komunikacji nie należy już wyłącznie do zadań działu marketingu, lecz do każdego z pracowników firmy, który poza obowiązkami wynikającymi z charakteru jego stanowiska, pełni rolę „part-time marketera”, budującego zarówno tożsamość firmy jak i jej wizerunek w oczach środowiska zewnętrznego. Budowanie świadomości komunikacyjnej wewnątrz organizacji to złożony proces, który wymaga konsekwencji i staranności – pomocne mogą w nim być sprawdzone modele oraz przykłady dobrych praktyk z rynków światowych i lokalnych. Te i inne zagadnienia są przedmiotem książki pt. „Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji”, która ukazała się właśnie na rynku.

 

Skuteczna-komunikacja-schemat.JPG

– Silna orientacja na budowanie spójności komunikacji dotyczy nie tylko dużych koncernów, lecz również małych i średnich przedsiębiorstw, których liczba w Polsce wzrasta o kilkaset tysięcy rocznie. W mniejszych strukturach, w których właściciel firmy często bezpośrednio komunikuje się z członkami swojego zespołu, sposób zwracania uwagi, udzielania pochwały czy motywowania bezpośrednio wpływa na stopień zaangażowania pracowników, a tym samym na jakość ich pracy – tłumaczy dr Magdalena Jaworowicz, autorka książki.

Systematyczny wzrost liczby miejsc pracy w Polsce wskazuje również na ważne zjawisko: powstawanie rynku pracownika. I to głównie młodego pracownik, ponieważ biznesmeni nadający ton polskiej gospodarce to coraz częściej osoby poniżej 30 roku życia. Boom na młodość to również nowy system wartości, w którym wynagrodzenie finansowe nie zajmuje już pierwszego miejsca na liście oczekiwań kandydata do pracy. W jego miejscu coraz częściej pojawia się ukształtowana kultura organizacyjna, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Wiedza na temat procesów konstruowania spójnych komunikatów na temat organizacji w różnych kanałach – wewnętrznych i zewnętrznych – jest niezbędna we współczesnym zarządzaniu. Zwłaszcza w kontekście zmieniającego się na naszych oczach środowiska medialnego, w którym uwidacznia się coraz bardziej aktywna rola konsumentów, którzy stają się naturalnymi nadawcami komunikatów o firmach i markach – dodaje dr Piotr Jaworowicz, współautor publikacji.

Książka  skierowana jest do wszystkich osób, które zamierzają doskonalić swoje umiejętności w zakresie komunikacji wewnętrznej i marketingowej. Zawarta w niej wiedza w szczególności przydatna będzie dla firm opierających swoje działania biznesowe na budowaniu silnych relacji z klientami w modelu B2B.

Patronat nad książką objęły: Marketingowe Obserwacje, Marketing przy Kawie, Newsline.pl, Marketing w Praktyce, PRoto, Media i Marketing Polska, Marketer+

 

.

Skuteczna-komunikacja-okladka.jpg

 

Reklamy

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d blogerów lubi to: