Global

Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej

okladka-event-marketing_male2Eventy są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem komunikacji marketingowej. Rośnie świadomość marketerów odnośnie ich skuteczności, a także wzrasta poziom wymagań stawianych agencjom eventowym. To wszystko sprawia, że branża eventowa rozwija się dynamicznie, a wraz z nią – wiedza na temat event marketingu. W odpowiedzi na te zjawiska powstała książka „Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” – pierwsza tak kompleksowa publikacja w Polsce.

Siłę eventów w komunikacji już dawno dostrzegło wiele dojrzałych rynków. Przykładem są Stany Zjednoczone, światowy lider, jeżeli chodzi o stosowanie narzędzi marketingu. W samym 2015 r. zorganizowano tam łącznie 1,8 miliona różnego rodzaju wydarzeń (wliczając w to 270 tys. konwencji i 11 tys. targów), w których wzięło udział 225 milionów ludzi[1].

Na rynkach zagranicznych funkcjonuje już także rozwinięty obszar naukowego badania samych eventów oraz event marketingu. Bogatą literaturę na ten temat, oprócz USA, wypracowały Niemcy, Wielka Brytania, Kanada, Włochy, kraje skandynawskie oraz m.in. Czechy i Rosja. Dorobek polskiego rynku dopiero powstaje – książka „Event Marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” jest ważnym krokiem w kierunku jego rozbudowy.

W nowoczesnym zarządzaniu marketingowym kluczowe miejsce zajmuje integracja: potrzeb klienta, wartości marki i instrumentów komunikowania. To podejście streszcza się w idei nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej, w której, obok mediów tradycyjnych i nowych, istotne miejsc zajmuje event marketing – stosunkowo nowe narzędzie komunikacji, dobrze uzupełniające dotychczasowy katalog ZKM – mówi Piotr Jaworowicz, współautor książki.

event_marketing_wsord_narzedzi_nowoczesnej_zintegrowanej_komunikacji_marketingowej

– Eventy zawdzięczają swoją popularność przede wszystkim temu, że są miejscem niezwykłych spotkań konsumentów i marek, podczas których powstają unikalne możliwości: zaprezentowania produktów w działaniu, przedstawienia świata wartości marki i zaproszenia do niego konsumenta. Stanowią również platformę komunikacji, która stwarza przestrzeń do funkcjonowania mediów i daje możliwość produkowania atrakcyjnej treści – dodaje Magdalena Jaworowicz, druga współautorka publikacji.

7_cech_event_marketingu

Książka składa się z trzech głównych części. Pierwsza dotyczy umiejscowienia event marketingu w nowoczesnej kompozycji narzędzi Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Druga obszernie ujmuje kwestie definicji „eventu” i „event marketingu”, jego cech, jako kanału komunikacji, a także skuteczności i efektywności. Przytoczone zostały również przykłady organizacji wielkich wydarzeń na świecie na przestrzeni wieków. Trzecia część to charakterystyka polskiej branży eventowej, która prężnie się rozwija oraz opis kluczowych dla branży zawodów, m.in. event managera oraz event communications managera.

Obserwujemy obecnie dwa zjawiska: event jest coraz ważniejszym narzędziem komunikacji, a branża eventowa wyraźnie się profesjonalizuje, zaznacza swoją autonomiczność. Opracowanie „Event marketing w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym” jest z jednej strony naturalną konsekwencją, z drugiej, dzięki całościowemu i naukowemu podejściu dopełnieniem tego procesu. Dopełnieniem niezbędnym, na które czekaliśmy kilkanaście lat – mówi Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.

Książka zawiera ponadto wypowiedzi prawie 40 ekspertów-praktyków, zajmujących się działalnością w zakresie event marketingu i komunikacji marketingowej. Te wypowiedzi „prosto z rynku” stanowią unikalną wartość publikacji, odnoszą się do codziennych realiów pracy branży. W tym gronie znalazły się uznane postaci świata eventów: dyrektorzy i kierownicy działów marketingu funkcjonujący po stronie zleceniodawców, właściciele agencji eventowych, event managerowie i event communications managerowie, dyrektorzy i stratedzy z domów mediowych, redaktorzy naczelni mediów branżowych, dyrektorzy i właściciele firmy świadczących usługi dla brany oraz freelancerzy.

 

Publikacja ukazała się na początku października 2016 nakładem Wydawnictwa Difin i jest dostępna m.in. w księgarni internetowej:

http://www.ksiegarnia.difin.pl/marketing/27/event-marketing-w-zaintegrowanej-komunikacji-marketingowej/piotr-jaworowicz/2746

 

[1] A Practical Guide to Measuring Event Success, Doubledutch, 2015, s.7, http://www.hbaa.org.uk/content/practical-guide-measuring-event-success, [dostęp: 6.08.2016].

PARTNERSZY WYDANIA:

partnerzy

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: