Global, Kampanie

Mało zgrany team sponsoringowy

W sierpniu br. Alior Bank ogłosił dumie, że został oficjalnym sponsorem piłkarskiej Reprezentacji Polski. Można zastanawiać się, czy piłka nożna jako dyscyplina sportowa jest właściwą platformą do promowania usług finansowych, ale największe wątpliwości co do tej decyzji budzi grono, do którego dołączył ten jeden z największych graczy na polskim rynku finansowym. Od sierpnia logo Alior Banku jest eksponowane w bezpośrednim towarzystwie logotypów serwisu Cinkciarz.pl i zakładów bukmacherskich STS. 

Reprezentacja może pochwalić się licznym gronem instytucji wspierających. W sumie składają się na nie na ten moment:

  • oficjalny dostawca sprzętu sportowego Nike;
  • oficjalni sponsorzy: Biedronka, Alior, Okocim, Cinkciarz.pl;
  • oficjalni partnerzy: Fakro, Wiśniowski, zakłady bukmacherskie STS, LV energy drink, Modecom, 99rent.

Takie grono dla Reprezentacji i samego związku jest na pewno korzystne. Na pierwszy rzut oka widać jednak, że jest ono dosyć chaotyczne. Obok firmy sportowej, dyskontu spożywczego i piwa, które naturalnie są powiązane z piłką nożną, mamy producenta okien, bram garażowych, wypożyczalnię samochodów i napój energetyczny, który nijak ma się do sportu wyczynowego. Do tego mamy wspomniany sektor usług finansowych, który budzi najwięcej kontrowersji. Oto koło banku, firmy dla której kluczowe powinny być takie atrybuty jak „pewność” i „zaufanie” (nota bene tak brzmiał jeszcze w latach 90. claim PZU) mamy serwis o budzącej raczej mało zaufania nazwie Cinkciarz oraz bukmachera, opierającego swój biznes na hazardzie. Czy dla Aliora takie towarzystwo jest korzystne? W mojej ocenie nie. Zwłaszcza, że Alior dotychczas budował w swojej komunikacji wizerunek banku z tradycjami, z klasą o wysokiej jakości usług – wszechobecny był charakterystyczny melonik i hasło „Wyższa kultura bankowości”.

 ALior_BanKŹródło: indexfirm.pl

 

Skąd w takim razie pomysł na obecność obok Cinkciarza i STS-u oraz na samą piłkę nożną, która jest tak odległa od „melonika”? Zwłaszcza, że wokół piłki nożnej zbudowana jest już komunikacja spółki T-Mobile Usługi Bankowe, która jest efektem strategicznego partnerstwa Alior Banku z T-Mobile. Twarzy do komunikacji T-Mobile Usług Bankowych użyczyli Państwo Lewandowscy i wszystko rysuje się spójnie, czego widoczny przykład widzimy na poniższym bannerze, zaczerpniętym ze strony banku:

TMobileBankŹródło: t-mobilebankowe.pl

Samej zasadności sięgania po sponsoring piłki nożnej można bronić, w cały czas dyscyplina ta jest najpopularniejsza w Polsce. Nawet mimo stałego braku sukcesów i powracających w mediach informacjach o nagannych wybrykach kibiców. Ale czy sam fakt, że jest to dyscyplina popularna i budząca w kibicach silne emocje już wystarczy, żeby się z nią wiązać? Zastanawiające jest też, co planują stratedzy Aliora, bo trzeba przyznać, że zwrot od melonika do boiska piłkarskiego jest zwrotem o 180 stopni.

Spon
Ale skoro bank już podjął decyzję, że chce być obok Cinkciarza, STSu i drużyny obarczonej permanentnym brakiem sukcesów, należy się też słowo pochwały. A konkretnie za serwis Łączy nas piłka, który PZPN wspólnie z Aliorem uruchomili 8 października.

Laczy nas pilka

Źródło: http://www.pzpn.pl

 

Serwis, jak opisuje go na swojej stronie Alior, „to projekt unikatowy w skali Europy, aktywizujący i angażujący środowisko piłkarskie i Kibiców oddanych swoim ulubionym drużynom.” To oczywiście póki co wishful tkinking, ale serwis zapowiada się ciekawie, ma potencjał. No i nie ma nim Cinkciarza i STS-u, jako partner występuje tylko Alior.

Zwraca na siebie uwagę, to fakt, że Alior szybko sprzedaje fakt sponsoringu klientom – oferuje specjalną kartę płatniczą z wizerunkiem „piłkarskim” i pakietem korzyści. Punkt dla Aliora. Nie jest sztuką sam sponsoring, ale jego komunikacja klientom i interesariuszom.

Karta_Kibica

Źródło: https://www.laczynaspilka.pl/

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: