Global, Marketing internetowy, Raporty

35% świata używa Internetu. Raport Global Digital Statistics 2014

Global Digital Statistics 2014 to obszerny raport, zawierający analizę Internetu i rynku mobilnego w 24 krajach na 6 kontynentach. Wśród nich znalazła się także Polska. Raport przygotował singapurski oddział agencji We Are Social. Materiał powstał w styczniu 2014 roku.


Internet coraz popularniejszy, komórki to codzienność 

Na świecie jest spośród 7,09 MLD mieszkańców 35% (2,48 MLD) używa Intenretu, a 26% (1,85 MLD) korzysta z Internetu. Zaskakująco duża jest penetracja urządzeń mobilnych – używa ich 93% świata.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_1

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014
 

Z Internetu najwięcej korzystają mieszkańcy Północnej Ameryki i zachodniej Europy, najmniej mieszkańcy centralnej i wschodniej Azji oraz Afryki.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_2

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014
 

Podobnie jest z mediami społecznościowymi, chociaż zwraca na siebie uwagę fakt ich dużej penetracji w Południowej Afryce i Oceanii.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_3Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014
 

Najpopularniejszym medium społecznościowym jest nadal niepokonany Facebook, dwa kolejne miejsca zajmują azjatyckie QQ i QZONE, za nimi natomiast mamy najnowszy nabytek Facebooka – WhatsApp. Dopiero na 5 miejscu jest G+.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_4

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014

W penetracji urządzeń mobilnych prowadzi Europa (przeciętny mieszaniec centralnej i wschodniej Europy ma 1,5 urządzenia). Afryka „tylko” 67%.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_6

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014
 

Autorzy raportu zbadali też, kto najdłużej „siedzi w necie”. Okazuje sie, że… Brazylijczycy!. Dziennie spędzają w sieci za pomocą urządzeń desktopowych pond 6 godzin i 2,4 za pomocą urządzeń mobilnych. Średnia światowa natomiast to 4,8h dla urządzeń desktopowych i 2,1 dla mobilnych.


Jak wygląda korzystanie z sieci w Polsce?

W naszym kraju Internetu używa już 65% społeczeństwa, a 31 korzysta z mediów społecznościowych. Penetracja urządzeń mobilnych to 132%.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_7

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014

W sieci Polacy spędzają dziennie średnio 4h 59 min. za pomocą desktopów i 1h 21 min. za pomocą komórek i tabletów.


Z jakich mediów społecznościowych korzystamy?

Na pierwszym miejscu jest Facebook, na drugim utrzymuje się nadal NaszaKlasa, chociaż widać wyraźnie, że niemal połowa użytkowników tego portalu ma konto, ale go nie używa. Na trzecim miejscu G+. Dalej Twitter i LinedIn.

Marketingowe_Obserwacje_Global_Digital_Report_8JPG

Źródło: Global Digital Statistics 2014, Styczeń 2014

————————————————————————————————————–
Cały raport można przejrzeć tu:

Social, Digital & Mobile Around The World (January 2014) from We Are Social Singapore

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

2 thoughts on “35% świata używa Internetu. Raport Global Digital Statistics 2014

  1. Niesamowita opinia. Właśnie takiej informacji szukałem.

    Przekażę tę stronę znajomym. Przyrzekam że będę tu
    zaliczał koleje odwiedziny. Powodzenia w dalszym pisaniu.

    Posted by wpis | 28 Lipiec 2014, 16:47
  2. Strona świadczy o interesujących wydarzeniach, namawiam do dyskusji

    Posted by ulotki roznoszenie | 1 Październik 2014, 05:25

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: