Global, Wydarzenia

Rusza konkurs „Kampania społeczna roku 2013”

marketingoweobserwacje.pl kamapanie spoleczne logoJuż po raz szósty eksperckie jury wybierze najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie za pośrednictwem strony http://www.konkurs.kampaniespoleczne.pl. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii. 

Najczęściej poruszanymi  tematami kampanii społecznych w 2013 roku były:  zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych*. Kampanie wykorzystano też w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron „barykady” – jak w przypadku obniżenia wieku  szkolnego . Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł, jak „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”, czy kampanii – jak „Sex w moim mieście” skierowanej do gejów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika.

„To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem” – mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.

Formuła konkursu pozostaje niezmieniona – jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:

  • Kampanie organizacji pozarządowych
  • Kampanie instytucji publicznych
  • Kampanie  lokalne
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej
  • Kampanie 1%
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
  • Akcje zaangażowane społecznie – kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy
    i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.

Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m.in. za:

  • najlepsze działania PR,
  • najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.

W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej
z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.

Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partnerem strategicznym Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, a patronat honorowy nad konkursem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Partnerzy konkursu to Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAA, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations, CCIFP. Patronatu medialnego udzielili: TVP2, Polskie Radio Jedynka, Brief, PRoto, odpowiedzialnybines.pl, marketingowiec.pl, CR Navigator, marketerplus.pl i ngo.pl.

*dane z portalu kampaniespoleczne.pl

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.

marketingoweobserwacje.pl kampanie spoleczne

Źródło: mat. organizatora
——————————————————————————————————–

Najlepsze kampanie 2012 wybrane w ubiegłorocznej edycji konkursu zobaczyć można tu: http://www.kampaniespoleczne.pl/zestawienia,49,1,najlepsze_kampanie_spoleczne_2012_plebiscyt_czytelnikow_kampaniespoleczne_pl

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

2 thoughts on “Rusza konkurs „Kampania społeczna roku 2013”

  1. Przeglądam kampanie na stronie kampaniespoleczne.pl i tylko o kilku było głosno w mediach. Pytania la kogo byla reszta robiona?

    Posted by Tomasz | 11 Luty 2014, 08:18
  2. Cieszy mnie fakt, że można zgłaszać też akcje obywatelskie, które niekoniecznie są długofalowymi kampaniami społecznymi w zwyczajowym tego słowa rozumieniu.

    Posted by malinaphoto | 15 Luty 2014, 20:41

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: