Global, Kampanie

TOP 10: najlepsze spoty reklamowe 2012

Koniec roku skłania do podsumowań. Ostatnio przyglądaliśmy się najgorszym polskim kreacjom reklamowym, dla równowagi warto więc spojrzeć na wzorce warte naśladowania. Amerykański tygodnik AdWeek wytypował 10 najlepszych spotów reklamowych 2012 roku, które wyróżniają się na tle tysięcy innych pomysłem, fabułą, humorem i estetyką. Wyróżniają się też oczywiście milionami wyświetleń w serwisie You Tube, co jest najlepszym potwierdzeniem ich wyjątkowości.

To, co jest w tych reklamach jeszcze wyjątkowe, to sposób potraktowania produktu. Większość z dziesięciu najlepszych reklam ubiegłego roku to świetnie opowiedziane historie, w których produkt nie jest wyeksponowany wprost, ale zostaje zgrabnie zawoalowany w interesującą, pobudzającą emocje fabułę. Fabułę uzupełniają atrakcyjne dodatki – humor, sensacja, intryga. Całość ubrana jest oczywiście w estetyczne i dynamiczne kadry. Produkty w tych historiach, mimo że nie stanowią centrum i są niejako z boku, pozostają ich integralną częścią. To one spowodowałby powstanie historii, ale nie biorą w niej czynnego udziału. Na pierwszym miejscu jest narracja. Marketing narracyjny w najlepszym wydaniu.

Warto zwrócić także uwagę na długość reklam. Tylko dwie z nich mają najbardziej popularną długość 30 sekund, reszta się po dłuższe formaty. Jak widać, dobrej historii nie da się opowiedzieć w pół minuty.


10. Carlton Draught, „Beer Chase” 

Agency: Clemenger BBDO, Melbourne, Australia

9. Axe, „Susan Glenn”
Agency: BBH New York

8. Procter & Gamble, „Best Job”
Agency: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.

7. Chrysler, „It’s Halftime in America”
Agency: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.

6. Red Bull, „Red Bull Stratos”
Partners: Riedel Communications, FlightLine Films


5. Old Milwaukee, „Field Cut Off”

Ad Agency: Funny Or Die

4. DirecTV, „Charlie Sheen”
Agency: Grey, New York

3. Widerøe Airlines, „Grandpa’s Magic Trick”
Agency: McCann, Oslo, Norwauy

2. Nike, „Jogger”
Agency: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.


1. The Guardian, „Three Little Pigs”

Agency: BBH, London

——-
Na podstawie: http://www.adweek.com

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: