Copywriting, Global

Szkoła uwodzenia w reklamie B2B

W sektorze B2B reklama jest istotnym, ale nie najważniejszym narzędziem promocji. Według klasyfikacji Kotlera znajduje się dopiero na trzecim miejscu – po sprzedaży osobistej i promocji sprzedaży. Jeśli jednak jest wybierana jako kanał komunikacji, najczęściej jest publikowana w prasie, a jej treścią są produkty oraz… kobiety.

Marketing przemysłowy przede wszystkim koncentruje się na produkcie – często złożonym, mającym bardzo szerokie lub przeciwnie – bardzo wąskie zastosowanie. Bywa, że przedstawienie produktu w reklamie staje się całą jej treścią, będąc przekazem samym w sobie.

Zdjęcie produktu zajmuje wówczas największą, centralną część reklamy. Tekst reklamy stanowi opis cech produktu. Korzyści z jego zastosowania wyrażane są w hasłach i claimach (które opcjonalnie tworzą również: nazwa produktu, marki, firmy).

Sterownik bezpieczeństwa, Smersal
 

Urządzenia do inspekcji, ALeader AOI

Niektóre reklamy zupełnie pozbawione są tekstu – w całości wypełniają je produkty, nawet całe ich gamy, nie pozostawiając nawet fragmentu przestrzeni na inne komponenty graficzne.

Elproma, Mec Switches

Reklama na rynku dóbr przemysłowych słynie z przedstawiania kobiet. Najbardziej klasyczne są konwencje erotyczne – rodem z kalendarzy wiszących w zakładach samochodowych, warsztatach i magazynach.

Transformatory, Noratel

Przedstawienie kobiety w taki sposób służy przede wszystkim, czego nikt nie kryje, przykuciu uwagi klientów, którymi głównie są mężczyźni. Reklama tego typu jest jakby zwolniona z konieczności nawiązywania do cech produktu, charakteru marki, oferty kierowanej do klienta.

Mistrzowska promocja, Softcom

Inną kategorię tworzą reklamy, w których kobiety (wciąż atrakcyjne) przedstawione są w sposób chłodny, stonowany. Stanowią jedynie tło dla przedstawianego produktu, z którym jednak nie zawsze ma to związek.

Hameg Instruments

Oczywiście przedstawienie atrakcyjnej kobiety w reklamie przemysłowej niekoniecznie eliminuje pozostałe treści. Tego typu połączenia mogą tworzyć czytelny przekaz ubrany w spójną estetykę.

20% na 20 lecie Renex

W innym typie reklamy przedstawienie kobiety jest środkiem przekazu treści dotyczących promowanego produktu lub usługi; służy wywołaniu za ich pośrednictwem określonych wrażeń – ociepleniu przekazu, nadanie profesjonalnego charakteru przedmiotowi reklamy, wzbudzeniu zaufania odbiorcy.

Komsis, Kompania Elektroniczna

Kontron

Należy tu również wyszczególnić kategorię reklam, które przedstawiają kobiety w sposób skrajnie odmienny – wręcz pozbawiający je atrakcyjności.

Element 14

Bez względu  na trendy, którym reklama na rynku dóbr przemysłowych ulega wolniej niż na rynku dóbr konsumenckich – wymienione kategorie reklam cieszą się niesłabnącą popularnością.

Dyskusja

One thought on “Szkoła uwodzenia w reklamie B2B

  1. te reklamy są z magazynu Elektronik:)

    Posted by k | 7 Luty 2014, 23:56

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: