Global, Marketing internetowy

Google Plus: 20 argumentów za „miastem duchów”

google+_logo

Rozpędzone w ostatnich latach Imprerium Zuckerberga powoli wyhamowuje. Wprawdzie póki co jest raczej niezagrożone, ale pojawiają się pierwsze sygnały, że polityka, jaką prowadzi Facebook jest przez użytkowników coraz gorzej przyjmowana. Na Facebooku stopniowo przestaje przybywać kont. Jednocześnie coraz większą sympatię zdobywa Google Plus, które ostatnio cieszy się wśród Internautów sympatią, co z pokazał ranking satysfakcji ACSI.

Facebook pod względem liczby użytkowników jest obecnie bezkonkurencyjny. Ponad 900 milionów kont to liczba, o jakiej konkurenci mogą póki co tylko marzyć. Największy konkurent, Google+, z 250 milionami kont pozostaje daleko w tyle. Zwłaszcza, że ok. 100 mln to konta fikcyjne, przez co G+ nazywane jest często „miastem duchów”. Ogromna przepaść widoczna jest także w aktywności użytkowników obu portali – 100 mln użytkowników średnio publikuje na Facebooku ponad 41 mln treści, podczas gdy w portalu Google Plus jest to tylko 6 mln (infografika).


Plus dla Google, minus dla Facebooka
 

Google Plus na jednej płaszczyźnie wyprzedza jednak swojego konkurenta. Wg badania American Consumer Satisfaction Index z lipca 2012 Google Plus cieszy się wśród wiodących portali społecznościowych, zaraz po Wikipedii,  największą sympatią. Facebooka wyprzedzają także takie serwisy jak YouTube, Pinterest, Twitter czy LinkedIn.

Czym jest spowodowany spadek sympatii dla Facebooka? Przede wszystkim Facebook ostatnio przytłacza reklamami. Jednocześnie potrafi wyświetlić 10 form reklamowych, podczas gdy jeszcze niedawno było to 6. Wprowadza także zmiany w konstrukcji kont i w zasadach funkcjonowania portalu, o których nie tylko nie konsultuje z użytkownikami, ale także często nawet o nich ich nie informuje – miało to miejsce np. przy wprowadzeniu timeline’u czy podmienieniu każdemu użytkownikowi osobistego adresu konta mailowego na adres w domenie facebook.com. Do tego dochodzi też obawa o politykę prywatności, która w opinii internautów na Facebooku kuleje. Niezadowolenie fanów skutkuje spadkiem dynamiki rozwoju i perturbacjami na giełdzie.


Google kusi – 20 powodów „za” 

Google Plus nieustannie pracuje nad swoim serwisem. Założony w czerwcu 2012 roku portal jest stale usprawniany i rozwijany. Wiodącym hasłem tego rozwoju jest integracja. Serwis jest zintegrowany z innymi usługami giganta – m.in. z Gmailem,  Kalendarzem Google, wyszukiwarką, serwisem Picasa. Trwają prace nad mechanizmem udostępniania wyników wyszukiwania i opcją „+1” w treściach sponsorowanych. Poniższa infografika prezentuje 20 powodów, którymi Google Plus wabi nowych użytkowników:

20 powodów za google+źródło: http://infographiclabs.com/news/20-reasons-to-switch-to-google-plus/
 
 
 
 
 

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

One thought on “Google Plus: 20 argumentów za „miastem duchów”

  1. G+ to miasto umarlych, Facebooka nie przebije

    Posted by Szeryf | 20 Sierpień 2012, 17:28

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: