Gender Marketing, Global

Kolor trzeciej płci

Przełom w postrzeganiu płci, jako kategorii społeczno-kulturowej, którego centralny punkt stanowi powstanie koncepcji androgynii płciowej Sandry L. Bem („The measurement of psychologicalandrogyny”) sprawił, że cechy męskie i cechy żeńskie przestały stanowić opozycje dwubiegunowe.

Pojawienie się trzeciej płci w przestrzeni publicznej pociągnęło za sobą ogromne zmiany w obszarze marketingu. Wraz z redefinicją płci męskość i kobiecość przestały stanowić kategorie jednoznaczne, przez co dywersyfikacji uległy grupy targetowe, treści przekazu, a także jego kanały.

Projektantka i profesor ASP, Małgorzata Czudak podkreśla, że „zatarcie płci pozwala projektantowi na większą kreatywność. – Można odejść od nudnych schematów, bo zmiany zachodzące w społeczeństwie, poruszanie tematów tabu. (…)” – czytamy w elektronicznym wydaniu Newsweek Polska (http://stylzycia.newsweek.pl/trzecia-plec,83446,3,1.html)

Dr hab. Joanna Mizielińska z Instytutu Psychologii Stosunków Międzynarodowych SWPS (luty 2012), badająca problematykę genderstudies i teorię queer, na łamach magzynuFocus zwraca uwagę na zmiany, jakie redefinicja płci wywołuje w marketingu dziecięcym, w którym do tej pory dla dziewczynek zarezerwowany był kolor różowy i zestaw małej pielęgniarki, dla chłopców natomiast – kolor niebieski i zestaw lekarza. Rodzice coraz częściej chcą wychodzić poza te podziały, a branża dziecięca nie może pozostawać obojętna na taką potrzebę konsumencką.

Nowy marketing płci stwarza również pole do powstawania nowych produktów – takich jak kolekcja narzędzi dostępna w jednym z designerskich sklepów w Czeskiej Pradze:


Możemy yylko czekać, aż kolekcja pojawi się w ogólnodostępnej ofercie „produktów dostosowanych do wymagań konsumenta” – na przykład na takiej tablicy jak w jednej z sieci marketów DYI:

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: