Global, Kampanie

Niezły pasztet

Drosed, producent pasztetu Podlaskiego, rozpoczął podbój polskiego rynku FMCG. „Nie ma Podlaskiego, nie…” to hasło nowej kampanii, skierowanej do młodych osób. Kampania, w założeniu dowcipna, spotkać się może z różnym odbiorem.

Drosed, Siedleckie Zakłady Drobiarskie Drosed S.A., ruszył z pomocą agencji Adlermedia z ofensywą ich flagowego produktu – pasztetu Podlaskiego. Produkt ma mocniej zaistnieć w świadomości młodych osób, które już go znają i dotrzeć do konsumentów, którzy do tej pory po niego nie sięgali.  W ogólnopolskiej kampanii, która potrwa do czerwca (OOH, FB, Radio, PR), pojawiają się kreacje zbudowane wokół niechęci do robienia określonych rzeczy bez Podlaskiego. Przygotowano trzy hasła i trzy kreacje:

 „Nie ma Podlaskiego, nie robię”

 

„Nie ma Podlaskiego, nie wstaję”

„Nie ma Podlaskiego, nie sprzątam”

Na pierwszy rzut oka widać, że marka aspiruje. Chce być na zabawna, na czasie, wpisać się w świat młodych ludzi i modną ostatnio filozofię w stylu „mam wywalone”. Aspiracja ma miejsce zarówno w warstwie tekstowej, jak i graficznej – żywe, pogodne, wyraźne kolory, których nie powstydziłaby się żadna marka segmentu premium. Tylko czy to chwyci? Zobaczymy, ale doświadczenie podpowiada, że może się być różnie. Może się udać – tak jak w przypadku leku na biegunkę Stoperan, którego kampania „Nie biegam” odbiła się sporym echem na rynku. Ale może się tez nie udać, jak w przypadku Visaxinum (skąd zresztą pochodzi hasło „mam wywalone”), które nie spotkało się raczej z pozytywnym odbiorem.

To co pewne, to fakt, że jest to duży zwrot w komunikowaniu marki Drosed i szerzej – w komunikowaniu produktu, jakim jest pasztet. Oczywiście jest szansa, że kampania „zaskoczy” i jej hasło wejdzie nawet do słownika młodzieżowych odzywek, ale bardziej prawdopodobne jest, że charakter produktu i forma jego prezentacji są zbyt rozbieżne.

Warto dodać, że firma Drosed oprócz kampanii Podlaskiego podjęła też w ostatnim czasie inne działania marketingowe. Przykuwa uwagę przede wszystkim portal Drobioteka i niedawna zmiana logotypu.

Drobioteka (drobioteka.pl) to portal poradnikowy nt. drobiu i gotowania. Na pierwszy rzut oka wydaje się być ciekawy. Jest czytelny, prosty, estetyczny. Nie do końca wiadomo jednak do kogo jest adresowany. Mamy tu porady nt. przyrządzania kurczaka, ciekawostki nt. tegoż, porady nt. savoir vivre’u  i sugerowane pory posiłków. Słowem – wszystko co o kurczaku i jedzeniu wiedzieć powinien… kto? Gospodynie domowe? Młode matki? Młodzież? Jakoś do żadnej grupy to nie pasuje. Do tego, serwis zupełnie nie wykorzystuje potencjału idei Web 2.0 i crowdsoursingu – nie ma linków do portali społecznościowych (mimo, że marka jest obecna na Facebooku), nie da się sherować treści, nie da się dodać własnego. Co ciekawe, nie ma też żadnych danych kontaktowych, jedynie link do strony korporacyjnej.

Odświeżenie logotypu także powoduje pewne wątpliwości. O założeniach nowej grafiki dowiedzieć się można o tym ze strony korporacyjnej (drosed.com). Logo opisane jest następująco:

„[…] Powstało w wyniku modyfikacji dotychczasowego – i podobnie jak wcześniejsze – obrazuje niezmienne wartości marki: doświadczenie i siłę. Zachowaliśmy dotychczasową kolorystykę i czerwony parasol z typografią Drosed, wychodzący poza beżowy panel, podkreślający siłę i profesjonalizm Grupy Drosed. Dodatkowo wprowadziliśmy szary podcień w celu nadania trójwymiarowości  i dynamiki w logotypie. Dzięki modyfikacji nasz logotyp  został unowocześniony, zyskując energię i dynamizm. […]”

Nowe logo:

Chyba copy „trochę” popłynął:)

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: