Global, Kampanie

Pokaż język „Żywcowi”

Szerokozasięgowa kampania marki Żywiec pod hasłem “Pokaż język” zwraca uwagę.  Pomysł aktywizacji konsumentów przez skłonienie ich do tworzenia parafraz przysłów, które mogłyby wejść do języka potocznego, z wielu względów jest również ciekawy. Przede wszystkim jest klasycznym przykładem crowdsourcingu –  „tłum” ma tutaj wielkie pole do popisu, dostarczając treść reklamy.

Raz w tygodniu najlepsza propozycja (w składzie jury mistrzowie słowa: Abradab, Stuhr, Fisz) będzie publikowana w mediach, co zapewnia kampanii dynamizm i kreatywną różnorodność. Tworząc przysłowie, konsument daje również próbkę języka, jakiego używa, przedstawia także wyimek swojej codziennej rzeczywistości


Wśród parafraz przysłów, które pojawiły się dotychczas w kampanii szczególną błyskotliwością wyróżnia się jedno:

          „Gdzie diabeł nie może tam Panie Pośle

Jego publikacja w „Polityce” (nr 11 14.03-20.03.2012) podkreśla wieloznaczność.

Hasło może pretendować nie tylko do tytułu najlepszego w kampanii Żywca, ale również do bycia konstatacją rzeczywistości społeczno-politycznej, zwłaszcza w ostatnim czasie z całym szeregiem kontrowersji wokół reform rządu i manifą w tle.

===

Pomysłodawcą kampanii „Pokaż język!” jest agencja Men at Work, kreacje ATL przygotowała agencja PZL. Za obsługę internetową konkursu odpowiada Pride & Glory. Media zakupił Macroscope OMD, obsługa PR – TBWA PR.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: