Global, Marketing internetowy

Wirusowa promocja marki na Facebooku?

Potencjał marketingowy Facebooka wciąż pozostaje niewykorzystany. Sponsored Stories, pojawiające się z boku strony, to w zasadzie jedyne możliwości zamieszczania reklam, jakie stwarza portal. Wkrótce jednak Facebook rozszerza możliwości promocji dla marketerów wprowadzając Featured Stories, czyli możliwość zamieszczania komunikatów w aktualnościach użytkownika, który polubił określony fanpage oraz na wallach jego znajomych.

Dla marketerów jest to świetna wiadomość – dostaną możliwość przekazywania komunikatów w maksymalnie wiarygodny sposób, bo wykorzystujący mechanizm rekomendacji. Nikomu bardziej nie ufamy w kwestii przekazu marketingowego niż swoim znajomym. Jednak czy nie będzie to miało wpływu na jakość komunikacji pomiędzy użytkownikami?

Pytanie o jakość komunikacji jest pytaniem o stosunek jakościowego kontentu do niechcianych treści, które podszywać się będą pod posty znajomych. Czy będzie jasne oddzielenie  treści reklamowych od treści użytkownika? Na razie wiadomo, że treści marketingowe mają mieć szary podpis „sponsorowane” –  tylko czy to wystarczy?

Krok dalej poszła firma DartTrax, która właśnie uruchomiła na Facebooku platformę reklamową. Narzędzie polega na tym, że każdy właściciel fanpage’a może zarejestrować się na platformie i zostać wydawcą. Z drugiej strony na platformie rejestrują się reklamodawcy, którzy wybierają atrakcyjnych dla nich tematycznie wydawców. Reklamodawcy sporządzają komunikat marketingowy i proponują wydawcy, żeby zezwolił na jego publikację. Jeśli jest zgoda – reklama pojawia się na stronie wydawcy w formie postu. Reklamodawca wnosi oczywiście odpowiednie opłaty, a wydawca jest odpowiednio wynagradzany. Prosty mechanizm. Dodatkowo, system firmy DarTrax funkcjonuje w kanale mobilnym, czego nie robiły dotychczasowe rozwiązania Facebooka.

Wątpliwości pojawiają się znów w kontekście jakości komunikacji – wydawca tym więcej zarobi, im więcej zaakceptuje reklam. Spodziewać się więc trzeba, że będzie ich akceptował sporo. Tylko ile w stanie będą zaakceptować użytkownicy?

Oba mechanizmy reklamowe – Facebook’owski i DartTrax są niewątpliwie krokiem naprzód w marketingowym wykorzystaniu największego na świecie portalu społecznościowgo. Jednak nie dają spokoju wspomniane wątpliwości – czy nie będziemy mieli do czynienia z takim natłokiem przekazów sponsorowanych, podszywających się pod naturalne wpisy, że nikt już nie będzie wiedział co jest autentyczne, a co nie?

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: