Global, Kampanie

Biedronka zaskakuje „jakością” i nową kampanią

Od 16 stycznia sieć sklepów Biedronka promuje nowa kampania z hasłem przewodnim „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”. Spoty telewizyjne i billboardy w całej Polsce są elementem nowej strategii komunikacji sieci, w której akcentowane są „jakość” i „taniość”. Skala kampanii jest ogromna. Trzeba jednak przyznać, że przekaz i kreacja budzą kontrowersje…

Billboardy są bardzo kolorowe, w bardzo ostrym „jakościowym” kontraście. Kampania nie promuje konkretnych produktów, jest stricte wizerunkowa. Podobnie spoty TV, w których możemy zobaczyć produkty „wysokiej jakości”, „wysokiej jakości” dostawców, a także „wysokiej jakości” personel, w postaci zachwyconych, wypielęgnowanych kasjerek i „wysokiej jakości” klientów. Po „jakościowym” świecie Biedronki oprowadza nas „jakościowy narrator”. Całości towarzyszy istnie przaśna piosenka…

Biedronka zmieniła tym samym dotychczasową linię kreatywną, którą od dłuższego czasu podążała. Dobrze w pamięć zapadły wszystkim produkty, które w zabawny sposób się polecały: Ananas, który „wyszedł z puszki” i ziemniaki, które „rozbierały się z mundurków”. Razem, od 1 lipca 2010, powstało 29 spotów z warzywami:


Czy zmiana z zabawnej konwencji produktowej, na „przaśną”, wizerunkową będzie korzystna? Mimo że na pewno mniej barwna, prawdopodobnie będzie. Mimo bardzo nierealistycznej  formy bardzo wyraźnie komunikowane są wartości i key messages – „tanio”, „jakość”, „polskie produkty”. Kampania z mówiącymi warzywami była bardzo zabawna, ale pytanie, co pozostawiał w umyśle konsumenta przekaz – gadający pomidor mówił, że „poleca się na grilla”. Coś jeszcze? Że w Biedronce jest tanio, „jakościowo”, albo że z produkty są z Polski? Obecna kampania z cukierkowymi buziami jest estetycznie wątpliwa, ale ma treść.  Pomijając oczywiście piosenkę…

Ważny jest też odbiorca. Poprzednia kampania była adresowana do ludzi inteligentnych, którzy zrozumieją zaprezentowane żarty językowe. Obecna kampania uderza szerzej, jest estetycznie populistyczna.

Zmienione zostało także logo Biedronki – bazuje na poprzedniej konwencji, ale jest bardziej nowoczesne. Zmiany były kosmetyczne, ale pozytywne.

Za kampanię odpowiedzialna jest agencja DUDA. Jest nowy oddział na rynku polskim portugalskiej agencji o tej samej nazwie. Jej skład jest mieszany – zespół składa się ze specjalistów z polski i Portugalii. Jednymi z największych sukcesów portugalskiego oddziału DUDY były projekty zrealizowane nie dla kogo innego, jak dla Jerónimo Martins. Zakładać więc trzeba, że doświadczenia z tamtych realizacji były brane pod uwagę przy projektowaniu kampanii w Polsce.

About Piotr Jaworowicz

Project manager

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: