Gender Marketing, Global

Jogurt for men

Z równością płci jest podobnie jak z każdą inną – są równi i równiejsi. Podczas zakupów w dziale spożywczym jednego ze sklepów dużej sieci handlowej, zaczepiła mnie kobieta obcego pochodzenia (jaka jest żeńska forma od obcokrajowca?), pytając po angielsku, co oznacza słowo „men” na etykiecie jogurtu 7 Zbóż Bakomy. Zgłupiałam. Po chwili udało się wytłumaczyć, że „men” znaczy, że jest „for men”. Odpowiedź wywołało w obcokrajance zdziwienie, które spointowała stwierdzeniem: „so stupid” i włożyła jogurt do koszyka. Ja też.

Wprowadzenie jogurtu Bakoma 7 Zbóż Men od początku listopada wspierała kampania telewizyjna (30- i 15-sekundowe spoty w TVP, TVN, Polsat + kanały tematyczne), z claimem: Zadbaj o swojego mężczyznę.

Pierwszy jogurt dla mężczyzn przedstawiony jest jako produkt komplementarny do tego dla kobiet – w jego nazwie jednak nie ma słowa woman. Jogurt, znaczy, z natury jest dla kobiet. W dobie, kiedy coraz więcej produktów ma swoje wersje unisex (co oznacza że są przeznaczone bądź dla obu płci, bądź dla trzeciej płci), specjalne potrzeby żywnościowe to mało wiarygodne uzasadnienie tak ostrego zawężenia w targetowaniu.

Z równością płci jest podobnie jak z każdą inną – są równi i równiejsi.

Podczas zakupów w dziale spożywczym jednego ze sklepów dużej sieci handlowej, zaczepiła mnie kobieta obcego pochodzenia (jaka jest żeńska forma od obcokrajowca?), pytając po angielsku, co oznacza słowo „men” na etykiecie jogurtu 7 Zbóż Bakomy. Zgłupiałam. Po chwili udało się wytłumaczyć, że „men” znaczy, że jest „for men”. Odpowiedź wywołało w obcokrajance zdziwienie, które spointowała stwierdzeniem: „so stupid” i włożyła jogurt do koszyka. Ja też.

Wprowadzenie jogurtu Bakoma 7 Zbóż Men od początku listopada wspiera kampania telewizyjna (30- i 15-sekundowe spoty w TVP, TVN, Polsat + kanały tematyczne), z claimem: Zadbaj o swojego mężczyznę.

Pierwszy jogurt dla mężczyzn przedstawiony jest jako produkt komplementarny do tego dla kobiet – w jego nazwie jednak nie ma słowa woman. Jogurt, znaczy, z natury jest dla kobiet. W dobie, kiedy coraz więcej produktów ma swoje wersje unisex (co oznacza że są przeznaczone bądź dla obu płci, bądź dla trzeciej płci), specjalne potrzeby żywnościowe to mało wiarygodne uzasadnienie tak ostrego zawężenia w targetowaniu.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: