Gender Marketing, Global

Zabawa w podziale na role

Wraz ze zmianą definicji płci sposób jej pokazywania  w reklamie też się dywersyfikuje. Stereotypowe przedstawienie ról społecznych osiągnęło poziom meta i samo stało się tematem przedstawień. Podobnie jak inne nawiązania do stereotypów w reklamie, te również są przydatnym nośnikiem treści ze względu na swoją czytelność. 

To pozwala na zabawę z formą, poprzez prowokację, jak w kampanii Moschino:


lub przewrotne żartowanie z odbiorcą, które zostało wykorzystane w kampanii promującej festiwal MIAF( Moscow International Advertising Festival) w październiku 2011:

                      

                      
(Źródło: http://www.advertisingtimes.fr/2011/11/article-special-le-meilleur-de-la.html#more)

Role społeczne wykorzystane tu zostały jako kody komunikacyjne, które zawierają nie tylko treści dotyczące produktu, marki czy wydarzenia, ale również specyficzny herritage  – cerata w kuchni, kryształowa karafka, czy maszynka do mielenia mięsa tworzą tu pewną wspólnotę kulturową.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Polub nas na FB!

Współpracujemy z:

Odwiedź nas na Pinterest

Wpisz adres email.

O blogu

Blog autorów-markerów. Różne spostrzeżenia, luźne komentarze, marketingowe obserwacje.

Archiwa

%d bloggers like this: